Dekorator Menu

Badania w ramach In-service Conformity

Badanie ISC (In-Service Conformity)

Kluczowe informacje

  • Czym jest ISC? To badanie monitorujące sprawność układu oczyszczania spalin w pojazdach już użytkowanych.
  • Jaki jest cel? Weryfikacja, czy pojazd w trakcie eksploatacji nadal spełnia limity emisji spalin normy Euro 6.
  • Co jest mierzone?
    • Emisja szkodliwych składników: CO, NOx, THC, PN, PM.
    • Emisja dwutlenku węgla: CO₂.
  • Jak przebiega badanie? Procedura pomiarowa jest przeprowadzana w oparciu o test WLTC, analogiczny do testu używanego przy homologacji pojazdu.
  • Gdzie badanie jest wykonywane? Badanie wykonuje się na stanowisku badawczym w akredytowanym laboratorium BOSMAL w Bielsku-Białej.

ISC – co oferujemy w ramach współpracy?

1. Wynagrodzenie za najem pojazdu

  • Stawka: 400-900 zł za dobę.
  • Warunki: Ostateczna kwota jest uzależniona od wartości i dostępności pojazdu. Ustalamy ją indywidualnie z właścicielem.
  • Czas trwania: Najem obejmuje okres 2-3 dni.

2. Pełne ubezpieczenie pojazdu

  • Pojazd objęty jest ochroną ubezpieczeniową od momentu podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego, co gwarantuje jego pełne bezpieczeństwo.

3. Diagnostyka komputerowa i kontrola techniczna

  • Przed przystąpieniem do właściwych badań, przeprowadzamy szczegółową weryfikację. Sprawdzamy ogólny stan techniczny pojazdu oraz odczytujemy ewentualne błędy zapisane w sterownikach elektronicznych.

4. Elastyczne opcje transportu

  • Koszty transportu są pokrywane. Oferujemy dwie możliwości, uzgadniane indywidualnie:
    • Osobiste dostarczenie i odbiór pojazdu przez właściciela za wspólnie ustaloną kwotę.
    • Kompleksowa organizacja transportu przez BOSMAL.

5. Dodatkowy bonus: wizyta w muzeum BOSMAL

  • Dla wszystkich zainteresowanych właścicieli, którzy zdecydują się na osobiste dostarczenie lub odbiór pojazdu, oferujemy możliwość zwiedzenia naszego muzeum.

Testy ISC – kto i po co je wykonuje?

Zgodnie z Regulaminem UE nr 2017/1151, każdy producent homologowanych pojazdów jest zobowiązany do prowadzenia badań zgodności w trakcie eksploatacji (ISC) dla całej gamy swoich modeli.

Firma BOSMAL, świadcząc specjalistyczne usługi w zakresie badań emisji spalin, realizuje te testy dla grupy Stellantis, jednego z największych producentów pojazdów w Europie. Do tej pory przebadaliśmy już ponad 50 pojazdów, a w związku z charakterem badań i stałym zapotrzebowaniem, aktywnie poszukujemy kolejnych modeli do testów.

ISC – jakich pojazdów szukamy?

Zapraszamy do współpracy właścicieli pojazdów, które spełniają następujące wymagania ogólne:

  • Przebieg: od 15 000 km do 100 000 km.
  • Wiek pojazdu: od 6 miesięcy do 5 lat (zgodnie z tabelą).
  • Stan techniczny: Pojazd nie może być modyfikowany (dotyczy to m.in. zwiększenia mocy lub innych zmian w centralkach sterujących).

Jakich pojazdów szukamy?

Etapy kwalifikacji i badania pojazdu

  • Etap 1: Wstępna weryfikacja (po stronie właściciela) – Osoba zainteresowana wynajmem pojazdu przesyła do nas skan dowodu rejestracyjnego lub numer VIN.
  • Etap 2: Weryfikacja przez BOSMAL – Nasz zespół weryfikuje zgodność kodu homologacji pojazdu. Na tym etapie zapada wstępna decyzja o akceptacji lub odrzuceniu pojazdu.
  • Etap 3: Ankieta – W przypadku wstępnej akceptacji, przesyłamy do właściciela ankietę z pytaniami dotyczącymi dotychczasowego użytkowania pojazdu (zgodnie z wytycznymi regulacji UE), w celu jego dalszej kwalifikacji.
  • Etap 4: Organizacja transportu i umowa – Po pozytywnej weryfikacji ankiety, organizujemy transport pojazdu do naszego laboratorium oraz ustalamy termin podpisania stosownych dokumentów (protokół zdawczo-odbiorczy, umowa najmu).
  • Etap 5: Przegląd techniczny – Ostatnim krokiem kwalifikacyjnym jest szczegółowy przegląd techniczny, zgodny z wytycznymi UE, który wykonują nasi pracownicy. Jeśli wynik jest pozytywny, pojazd automatycznie przechodzi do etapu badań. W bardzo rzadkich przypadkach zgłaszane są nieprawidłowości, które mogą dyskwalifikować pojazd.
  • Etap 6: Realizacja badań – Dzień pierwszy – Przygotowujemy pojazd do testu, co obejmuje jego adaptację na hamowni (przejazd ok. 40 km) oraz kondycjonowanie, czyli przejazd 23 km w teście WLTC bez pomiaru emisji.
  • Etap 7: Realizacja badań – Dzień drugi – Wykonujemy właściwy test emisji, czyli ponowny przejazd 23 km w cyklu WLTC, tym razem z pełnym pomiarem emisji spalin.
  • Etap 8: Zakończenie badań i zwrot pojazdu – Po zakończeniu testów kontaktujemy się z właścicielem w celu umówienia zwrotu pojazdu.

Kluczowe zasady i gwarancje bezpieczeństwa

W trosce o Państwa pojazd oraz dla pełnej jasności przedstawiamy najważniejsze zasady obowiązujące w trakcie trwania testów:

  • Pojazd nie porusza się po drogach publicznych. Wszystkie testy odbywają się w specjalistycznym laboratorium badawczym, a pomiędzy badaniami pojazd jest przechowywany w zamkniętym pomieszczeniu z ograniczonym dostępem osób trzecich.
  • Pojazd nie jest w żaden sposób modyfikowany. Gwarantujemy, że żadne części ani elementy pojazdu nie są demontowane czy zmieniane.
  • Badanie ma wyłącznie charakter monitorujący. Testy nie wpływają na ogólny stan techniczny pojazdu – ich celem jest jedynie weryfikacja jego parametrów fabrycznych.

Kontakt

Masz pytania dotyczące badań, umów lub kwestii formalnych? Skontaktuj się z odpowiednią osobą z naszego zespołu, aby uzyskać szybką i precyzyjną odpowiedź.

Sprawy techniczne i koordynacja badań

W sprawach związanych z technicznymi aspektami badań emisji oraz koordynacją całego procesu prosimy o kontakt:

Wojciech Honkisz

Umowy i kwestie formalne

W sprawach dotyczących umów, zakupów oraz wszelkich kwestii formalnych prosimy o kontakt:

Marta Goryl

  • Telefon stacjonarny: 33 8130 536

Powrót
do góry strony