Badanie RDE obejmuje jazdę w terenie miejskim, pozamiejskim i na autostradzie
| Podział trasy | |||
| Faza testu | Miejska | Pozamiejska | Autostradowa |
| Udział | 29 ÷ 44 % | 23 ÷ 43 % | 23 ÷ 43 % |
| Wymagania dotyczące przejazdu | |||
| Czas | 90 ÷ 120 min | ||
| Dystans | ≥ 16 km | ≥ 16 km | ≥ 16 km |
| Wymagania dotyczące prędkości | |||
| Średnia prędkość | 15 ÷ 40 km/h | – | – |
| Wymagania dotyczące warunków otoczenia | |||
| Umiarkowane warunki wysokościowe | 0 ÷ 700 m n.p.m. | ||
| Rozszerzone warunki wysokościowe | 700 ÷ 1300 m n.p.m. | ||
| Umiarkowane warunki temperatury | 0 ÷ 35 °C | ||
| Rozszerzone warunki temperatury | -7 ÷ 0 °C i 35 ÷ 38 °C | ||
| Wymagania dotyczące modułu GPS | |||
| Skorygowana całkowita odległość przejazdu | <= 4% | ||
| Najdłuższy czas błędu odczytu z GPS | <= 120 s | ||
| Całkowity czas błędów w odczycie z GPS | <= 300 s | ||
| Wymagania dotyczące wysokości | |||
| Różnica wysokości między początkiem a końcem testu | <= 100 m n.p.m. | ||
| Różnica w wysokości między GPS a mapą topograficzną | <= 40 m | ||
| Skumulowany dodatni przyrost wysokości dla testu | < 1200 m/100 km | ||
| Skumulowany dodatni przyrost wysokości dla fazy miejskiej | < 1200 m/100 km | ||
| Wymagania dotyczące zatrzymanie pojazdu | |||
| Maksymalny postój pojazdu po uruchomieniu silnika | <= 15 s | ||
| Najdłuższe zatrzymanie pojazdu | <= 300 s | ||
| Udział procentowy zatrzymań pojazdu w części miejskiej | >= 6% i <= 30% | ||
| Margines PEMS | |||
| NOx | PN | ||
| 0.1 | 0.34 | ||
Kopia Badanie RDE obejmuje jazdę w terenie miejskim, pozamiejskim i na autostradzie
| Podział trasy | |||
| Faza testu | Miejska | Pozamiejska | Autostradowa |
| Udział | 29 ÷ 44 % | 23 ÷ 43 % | 23 ÷ 43 % |
| Wymagania dotyczące przejazdu | |||
| Czas | 90 ÷ 120 min | ||
| Dystans | ≥ 16 km | ≥ 16 km | ≥ 16 km |
| Wymagania dotyczące prędkości | |||
| Średnia prędkość | 15 ÷ 40 km/h | – | – |
| Wymagania dotyczące warunków otoczenia | |||
| Umiarkowane warunki wysokościowe | 0 ÷ 700 m n.p.m. | ||
| Rozszerzone warunki wysokościowe | 700 ÷ 1300 m n.p.m. | ||
| Umiarkowane warunki temperatury | 0 ÷ 35 °C | ||
| Rozszerzone warunki temperatury | -7 ÷ 0 °C i 35 ÷ 38 °C | ||
| Wymagania dotyczące modułu GPS | |||
| Skorygowana całkowita odległość przejazdu | <= 4% | ||
| Najdłuższy czas błędu odczytu z GPS | <= 120 s | ||
| Całkowity czas błędów w odczycie z GPS | <= 300 s | ||
| Wymagania dotyczące wysokości | |||
| Różnica wysokości między początkiem a końcem testu | <= 100 m n.p.m. | ||
| Różnica w wysokości między GPS a mapą topograficzną | <= 40 m | ||
| Skumulowany dodatni przyrost wysokości dla testu | < 1200 m/100 km | ||
| Skumulowany dodatni przyrost wysokości dla fazy miejskiej | < 1200 m/100 km | ||
| Wymagania dotyczące zatrzymanie pojazdu | |||
| Maksymalny postój pojazdu po uruchomieniu silnika | <= 15 s | ||
| Najdłuższe zatrzymanie pojazdu | <= 300 s | ||
| Udział procentowy zatrzymań pojazdu w części miejskiej | >= 6% i <= 30% | ||
| Margines PEMS | |||
| NOx | PN | ||
| 0.1 | 0.34 | ||