Dekorator Menu

Badanie korozji/erozji wewnętrznej i zewnętrznej wymienników ciepła

Wróć do listy

Korozja/ erozja wewnętrzna

Wymienniki ciepła poddawane są symulacji eksploatacji pod określonymi warunkami ciśnienia, temperatury i objętości przepływu użytkowej cieczy chłodzącej (na bazie glikolu etylenowego np. Havoline, G48, Paraflu, itp.) bądź cieczy zmodyfikowanej, przyspieszającej proces erozyjny bądź korozyjny zależnie od charakteru danego typu badania. Parametry te mogą być stałe lub zmienne (cykliczne). Wynikiem symulacji jest test szczelności lub/i ocena metalograficzna.

Urządzenia

  • Pompy cieczy EBARA (zakres: Q = 0 – ~15 m3/h)
  • Pompy cieczy Grundfos (zakres: Q = 0 – ~17 m3/h)
  • Pompa cieczy Grundfos typ CRN45-1 (zakres: Q = 0 – ~45 m3/h)
  • Przepływomierze elektromagnetyczne SIEMENS
  • Przepływomierze elektromagnetyczne ABB
  • Przetworniki ciśnienia WIKA (zakres: 0 – 4 bar rel.)
  • Termopary CZAKI typu K i T

Normy badawcze

  • ASTM D2570

Normy klientów

  • FORD, CEVT, Volvo, VW (LAH 03L 131), Renault, GMW, PSA, AUDI, BMW, Daimler, Chrysler, Toyota, Nissan, Honda, KIA, Fiat, Jaguar, Land Rover i inne.

Badanie korozji/ erozji wewnętrznej

Parametry techniczne

  • Nośnik chłodziwo lub korozyjne H2O (wg wskazań klienta np. ASTM D2570)
  • Przepływ: do 600 l/min
  • Ciśnienie: do 3,5 bar
  • Temp. chłodziwa: do 120°C
  • Ilość testowanych obiektów: max 2

Po teście wykonywane są badania metalograficzne.

Badanie korozji i erozji wewnętrznej

Wyjaśnienia (Explanations)

  1. komputer sczytujący dane (recording komputer)
  2. szafka sterująca (cubicle)
  3. szafka sterująca pompy (pomp cubicle)
  4. zbiornik grzewczy (heat tank)
  5. grzałka(heater)
  6. czujnik temp. (temp. sensor)
  7. pompa (hot fluid pomp)
  8. podwójny wymiennik ciepła (double heat exchanger)
  9. zbiornik wyrównawczy (expanding tank)
  10. przepływomierz (flow meter)
  11. obiekty badań (tested radiators)
  12. czujnik ciśnienia (pressure sensor)
  13. wentylator (fan)
  14. silnik wentylatora (fan engine)
  15. szafka sterownicza wentylatora (fan cubicle)
  16. osłona (shield)

zawór (valve)

kierunek przepływu (flow direction)

Badanie korozji wewnętrznej chłodnic EGR i CAC

Badanie korozji wewnętrznej w podwyższonej temperaturze (analiza metalograficzna po przeprowadzonym badaniu).

Parametry techniczne

  • Medium: skondensowane spaliny (pH 1,5-2,5) lub płyn korozyjny (wg wskazań klienta).
  • Cykle: suche/mokre.
  • Temperatura cyklu suchego: do 300°C.
  • Maksymalna liczba badanych obiektów: 6.

Przykładowy test

  • Zgodny z VW LAH 03L 131

Badanie korozji/erozji wewnętrznej ze stałym lub zmiennym ciśnieniem

Parametry techniczne

  • Testowany płyn: chłodziwo lub woda korozyjna według żądania klienta (np. wg ASTM D2570)
  • Przepływ objętościowy (sekcja HT): do 12000 l/h
  • Przepływ objętościowy (sekcja LT): do 1200 l/h
  • Ciśnienie: do 3,5 bar (absolute)
  • Temperatura chłodziwa: do 120°C

Po teście wykonywane są badania metalograficzne.

Objaśnienie

  • Podgrzewacz
  • Wymiennik ciepła
  • Pompa gorącej cieczy
  • Testowany rozpraszacz ciepła
  • Zbiornik wyrównawczy
  • Czujnik temperatury
  • Przetwornica częstotliwości
  • Czujnik ciśnienia
  • Przepływomierz

Korozja zewnętrzna

Badania odporności na korozję zewnętrzną wyrobów za pomocą komory solnej

Komora umożliwia prowadzenie testów złożonych – kombinacja oddziaływania mgły solnej, kondensatu wodnego, powietrza, temperatury i wilgotności.

Parametry techniczne

  • Wymiary robocze: 2865 x 1020 x 710 mm
  • Pojemność: 2500 dm³
  • Zakres temperatur: 35 – 49°C
  • Wilgotność: 95 – 100% RH
  • Ciśnienie rozpylanego powietrza: 1 bar
  • Ciśnienie w badanym obiekcie: do 25 bar

Przykłady możliwości badawczych komory

  • VDA 233-102
  • DIN 50021 CASS
  • DIN 50021 SS
  • DIN 50017 KK
  • DIN 50017 KTW
  • DIN 50017 KFW
  • VDA 621-415
  • ASTM G85 A3 (SWAAT)
  • ASTM B117
  • ISO 9227
  • GME 60 2006
  • VW PV 1210
  • FIAT 50180*
  • klient musi dostarczyć normy do badań

Powrót
do góry strony