Badania według SAE

Mamy doświadczenie w badaniu według specyfikacji badawczych SAE takich jak:

SAE-J2521 – „AK-Noise” – Disc and Drum Brake Dynamometer Squeal Noise Test Procedure

Celem testu jest pomiar pisków emitowanych przez hamulec. Procedura imituje warunki hamowania dla których badany hamulec ma duże tendencje do emitowania hałasu. Test zawiera moduły hamowania do przodu i do tyłu, hamowanie z deceleracją oraz hamowanie z jednoczesnym napędzaniem dla różnych prędkościowych, temperaturowych i ciśnieniowych warunków.

SAE-J2522 – „AK-Master” – Dynamometer Global Brake Effectiveness

Procedura testowa która ocenia wskaźniki efektywne materiału ciernego uwzględniając różne warunki ciśnieniowe, temperaturowe i prędkościowe dla pojazdów samochodowych wyposażonych w hamulce hydrauliczne. Głównym celem SAE J2522 jest porównanie materiału ciernego w jak najbardziej jak to możliwe zbliżonych warunkach. By uwzględnić różną charakterystykę układów chłodzenia hamulca różnych Dynamometrów, sekcja Fade kontrolowana temperaturowo.

SAE-J2707 – Wear Test Procedure on Inertia Dynamometer for Brake Friction Materials

Procedura badawcza na Dynamometr używana w celu pomiaru zużycia okładzin ciernych pojazdów samochodowych.

SAE-J2784 – FMVSS Inertia Dynamometer Test Procedure for Vehicles Below 4540 kg GVWR

Procedura badania na stanowisku bezwładnościowym określająca wydajność kompletnego hamulca dla warunków odpowiadających procedurom testowym FMVSS 105 i 135.

SAE-J2928 – Brake Rotor Thermal Cracking Procedure for Vehicles Below 4540 kg GVWR

Laboratoryjna metoda i kryteria do ustalenia momentu inicjacji pęknięć w tarczy hamulcowej oraz ich propagacji podczas hamowania z dużą energią.
I wiele innych specyfikacji badawczych SAE…
 
Rezultaty wszystkich tych testów mogą być porównywane z wynikami otrzymanymi na innych materiałach ciernych.