Mgławienie wyrobów (fogging test)

Polega na kondensacji odparowanych, lotnych składników z wyposażenia wnętrza pojazdu na szyby, w szczególności na szybę przednią. Określenie charakterystyki zamglenia (surowców płynnych, past oraz surowców stałych zawartych w materiałach względnie, z których są wykonywane) można dokonać za pomocą metody:  
  • Wartość zamglenia - Iloraz wartości reflektometru 60° płytki szklanej z osadem zamglenia, a wartością reflektometru 60° tej samej płytki szklanej bez osadu zamglenia
  • Wartość zamglenia – Iloraz transmitancji płytki szklanej z osadem zamglenia a transmitancją tej samej płytki szklanej bez osadu zamglenia
  • Kondensacji składników (G) - Różnica wagi pomiędzy foliami aluminiowymi z osadem zamglenia i bez osadu zamglenia
 

Norma badawcza

  • DIN 75201
  • SAE J 1756
 

Normy klientów 

  • FORD, VW (PV 3015), Renault, GMW, PSA, BMW, Daimler, Toyota, Nissan, Honda, KIA i inne
 

Urządzenia

  • Fogging Tester HAAKE PHOENIX II+K20 with DC30
  • Fogging Tester HAAKE PC200 + A10 z SC100
 
Nr dokumentu Tytuł/Opis
DIN 75201 Fogging Characteristics of Interior Automotive Materials
SAE J1756 Determination of the Fogging Characteristics of Interior Automotive Materials
PV 3015 Non-Metallic Materials for Interior Trim - Determining Condensable Constituents
VW 50180 Components, Semi-Finished Products, and Materials in the Vehicle Interior – Emission Behaviour