Pojazdy o napędzie elektrycznym. Integracja systemów, diagnostyka i badania
Oferta BOSMAL
Projekt i wykonanie konwersji pojazdów spalinowych na pojazdy z napędem elektrycznym dla małoseryjnej produkcji
Dobór komponentów układu napędowego i układów uzupełniających (silnik z falownikiem, bateria, system ładowania, przetwornice napięcia, elektryczne elementy grzewcze, sprężarka klimatyzacji, pompa podciśnienia)
Dobór i zabudowa systemów wspomagających, takich jak systemy fotowoltaiczne dla pojazdów samochodowych, transmisja danych z pojazdu do zewnętrznych układów rejestrujących
Opracowywanie algorytmów układu sterowania wybranymi komponentami pojazdu o napędzie elektrycznym, projekt i wykonanie ECU sterującego systemem napędu elektrycznego i elektrycznych układów wspomagających.
Opracowywanie protokołu komunikacyjnego i konfiguracja sieci CAN, opracowanie protokołów diagnostycznych
Projektowanie i programowanie systemów HMI w oparciu o wyświetlacze 5 i 7 calowe z funkcją touchscreen
Opracowywanie systemów fotowoltaicznych dla pojazdów
Niezależne systemy zarządzania podsystemami elektryczno-mechanicznymi pojazdu i dostępu do baterii trakcyjnej (wykorzystanie energii baterii do zastosowań innych niż napędzanie pojazdu)
Projekt i wykonanie wiązek elektrycznych oraz modyfikacje wiązek pojazdu bazowego
Integracja systemu sterowania z udziałem dostawców głównych komponentów, takich jak silnik i układ bateryjny
Diagnostyka pojazdów elektrycznych i ich komponentów składowych
Kompleksowe badania pojazdów elektrycznych w tym na potrzeby homologacji (produkcji małoseryjnej).
Prototyp - samochód elektryczny BOSMAL 500 E
Główne parametry:
synchroniczny trójfazowy silnik elektryczny (typ PMSM)
moc ciągła: 57 kW
maksymalny moment obrotowy: 220 Nm
bateria: typ Li-Ion / 15 kWh z systemem chłodzenia/grzania
przekładnia jednobiegowa
prędkość maksymalna: 120 km/h
czas ładowania: 6 h (z sieci jednofazowej) lub 3 h (z sieci trójfazowej)
waga pojazdu: 1100 kg
Oferta BOSMAL w zakresie badań pojazdów elektrycznych
badania drogowe funkcjonalności i trwałości w różnych warunkach ruchu i klimatu,
pomiary wymiarów geometrycznych,
ocena samochodów pod względem bezpieczeństwa,
ocena właściwości trakcyjnych (prędkość maksymalna, zdolność przyspieszania ze stanu zatrzymanego bądź od określonej prędkości),
ocena właściwości eksploatacyjnych (zasięg pojazdu na różnych trasach, przy różnych stylach jazdy, w temperaturach ujemnych),
badania wpływu temperatur otoczenia (niskiej, ambient, wysokiej) na wydajność magazynu energii elektrycznej, systemu jej przetwarzania, sprawność mechaniczną układu przeniesienia napędu, zasięg oraz osiągi całego zespołu napędowego,
ocena kierowalności i stateczności pojazdu na drodze,
ocena wspomagania hamulców i układu kierowniczego oraz ich działania bez wspomagania,
ocena skuteczności układu przewietrzania i ogrzewania,
wyznaczenie współczynników obciążenia hamowni podwoziowej metodą coast down na podstawie próby wybiegu na drodze,
pomiar zasięgu pojazdu przy zasilaniu energią elektryczną, w różnych (niestandardowych) temperaturach otoczenia,
pomiar zużycia energii elektrycznej w różnych (niestandardowych) temperaturach otoczenia,
pomiar mocy na kołach pojazdu przy zasilaniu energią elektryczną,
czas ładowania akumulatorów,
ocena stopnia utraty energii akumulatorów w trakcie postoju pojazdu w ujemnych i dodatnich temperaturach otoczenia,
pomiary temperatur elementów silnika i akumulatorów w trakcie jazdy,