Pracownia Badań Stanowiskowych Silników wyposażona w 20 nowoczesnych hamowni silnikowych (AVL, HORIBA) – w tym hamulce dynamiczne, stanowisko do badań hybryd oraz hamulce elektrowirowe – pozwala na prowadzenie prac badawczych i rozwojowych na najwyższym światowym poziomie.
 

Pracownia Badań Stanowiskowych Silników specjalizuje się w:

  • pracach rozwojowych nad nowymi konstrukcjami silników,
  • badaniach emisji oraz testach symulacyjnych,
  • dobieraniu optymalnych komponentów silnikowych wraz z przygotowaniem kalibracji,
  • pracach kalibracyjnych prowadzonych na sterowniku silnika np. kalibrowanie krzywej mocy silnika, optymalizacja emisji,
  • badaniach trwałościowych,
  • testach szoków termicznych,
  • testach specjalnych oraz NVH,
  • badaniach nad procesem spalania,
  • badaniach w zakresie kontroli jakości,
  • badaniach kwalifikacyjnych silników oraz ich podzespołów,
  • badaniach nad olejami silnikowymi.
 

Badania nad systemami oczyszczania spalin:

  • rozwój układów NSC+DPF Euro 6,
  • rozwój układów SCR Euro 6,
  • badania nad POC,
  • testy starzeniowe reaktorów katalitycznych (na LPG),
  • Badania masy (PM), liczby (PN) oraz rozkładu wielkości cząstek stałych,
  • optymalizacja dozowania amoniaku dla aplikacji z SCR.
 

Pracownia Badań Stanowiskowych Silników bada następujące typy silników:

  • silniki samochodowe: light/medium/heavy duty,
  • silniki przemysłowe,
  • napędy hybrydowe,
  • silniki wyczynowe oraz motocyklowe,
  • silniki do pojazdów off-road,
  • silniki morskie.