Pracownia Badań Stanowiskowych Silników wyposażona w 20 nowoczesnych hamowni silnikowych (AVL, HORIBA) – w tym hamulce dynamiczne, stanowisko do badań hybryd oraz hamulce elektrowirowe – pozwala na prowadzenie prac badawczych i rozwojowych na najwyższym światowym poziomie.
Pracownia Badań Stanowiskowych Silników specjalizuje się w:
- pracach rozwojowych nad nowymi konstrukcjami silników,
- badaniach emisji oraz testach symulacyjnych,
- dobieraniu optymalnych komponentów silnikowych wraz z przygotowaniem kalibracji,
- pracach kalibracyjnych prowadzonych na sterowniku silnika np. kalibrowanie krzywej mocy silnika, optymalizacja emisji,
- badaniach trwałościowych,
- testach szoków termicznych,
- testach specjalnych oraz NVH,
- badaniach nad procesem spalania,
- badaniach w zakresie kontroli jakości,
- badaniach kwalifikacyjnych silników oraz ich podzespołów,
- badaniach nad olejami silnikowymi.
Badania nad systemami oczyszczania spalin:
- rozwój układów NSC+DPF Euro 6,
- rozwój układów SCR Euro 6,
- badania nad POC,
- testy starzeniowe reaktorów katalitycznych (na LPG),
- Badania masy (PM), liczby (PN) oraz rozkładu wielkości cząstek stałych,
- optymalizacja dozowania amoniaku dla aplikacji z SCR.
Pracownia Badań Stanowiskowych Silników bada następujące typy silników:
- silniki samochodowe: light/medium/heavy duty,
- silniki przemysłowe,
- napędy hybrydowe,
- silniki wyczynowe oraz motocyklowe,
- silniki do pojazdów off-road,
- silniki morskie.