Pomiary mocy i momentu obrotowego układu napędowego

Pomiary mocy i momentu obrotowego układu napędowego na hamowni podwoziowej dla pojazdów napędzanych na 1 oraz 2 osie. Pomiar realizowany bezpośrednio na kołach pojazdu w połączeniu z pomiarem strat układu napędowego daje wynik finalny mocy oraz momentu obrotowego na wale silnika. Zakres pomiarowy 0 – 258 kW na jednej osi.
 
Można wykonywać następujące rodzaje pomiarów:
 
  • statyczne – przy stałej, zadanej prędkości, w jednym lub kilku punktach w zależności od potrzeb
  • dynamiczne – w całym określonym zakresie prędkości pojazdu / prędkości obrotowej silnika
 
Wynikiem pomiarów są charakterystyki:
 
  • pośrednia – przy stałym, zadanym wciśnięciu pedału przyspieszenia
  • zewnętrzna – przy maksymalnym wciśnięciu pedału przyspieszenia, obrazująca maksymalne osiągi jednostki napędowej w określonym zakresie prędkości pojazdu / prędkości obrotowej silnika

Symulacja pochylenia drogi

Hamownie podwoziowe AVL Zoellner 4WD/2WD umożliwiają symulację pochylenia drogi podczas cyklów jezdnych oraz dowolnych badań stanowiskowych.

Pomiary dynamiki pojazdów

Pomiary dynamiki pojazdów tj. czasu rozpędzania od 0 do 100 km/h, czasów rozpędzania przez biegi, przyspieszenia do maksymalnej prędkości 250 km/h.

Optymalizacja sterowania pracą silnika

Optymalizacja sterowania pracą silnika przy stałej prędkości lub stałej sile generowanej przez stanowisko rolkowe.

Urządzenia

  • Hamownia podwoziowa – AVL Zoellner 4WD
  • Hamownia podwoziowa – AVL Zoellner 2WD